• Doe mee!

    Bij RCL hebben wij gekozen om op zaterdag te werken met een rooster waarbij teams zorgdragen voor de taken die te doen zijn op die dag. Daarnaast zijn er natuurlijk vele andere functies die ook opgevuld dienen te worden om te doen wat iedereen het liefste doet “Voetballen”.

    Een team kan pas draaien als er verschillende taken/functie vervuld zijn. 


    Teamtaken

    Per team t/m JO12

    • Trainer/leider 1 of 2 personen, soms zijn het er meer i.v.m. meerdere trainingsdagen
    • Evt een losse teammanager
    • Spelbegeleider/scheidsrechter

    Het rijden van de kinderen en het limonade halen tijdens de thuiswedstrijden wordt niet gezien als een vrijwilligerstaak, maar als iets wat normaal is om te doen.

    Per team vanaf JO13/MO13

    • Trainer/leider 1 of 2 personen, soms zijn het er meer i.v.m. meerdere trainingsdagen
    • Evt een losse teammanager
    • Grensrechter (vlagger) 
    • Scheidsrechter (indien mogelijk wordt hier een clubscheidsrechter ingezet)

    Voor de teamactiviteiten geldt echt dat dit voor het 80% door die persoon wordt gedaan, dan zien wij het als een functie. De personen die een functie vervullen worden aan het einde van het seizoen uitgenodigd voor de vrijwilligersborrel.


    Doordeweeks

    Buiten de zaterdag en de teamtaken zijn er ook nog eens handen nodig op en rondom het complex en bij andere (administratieve) functies. Zoals:

    Floormanager 

    Waar: complex RCL
    Wat: Gastheer/vrouw en toezichthouder zijn zodat alles netjes blijft en alles op zijn plaats teruggezet wordt.
    Wanneer: doordeweeks van ongeveer 18:00 uur tot 22:00 uur
    Valt onder bestuurslid Facilitaire zaken
    Nodig: het liefst minimaal 5 personen, zodat iedereen hooguit 1 avond in de week hoeft

    Lijnentrekker 

    Waar: complex RCL
    Wat: Lijnentrekken op veld 1 en 6
    Wanneer: overdag doordeweeks een dagdeel
    Valt onder de onderhoudsploeg en bestuurslid Facilitaire zaken
    Nodig: 2 personen

    Onderhoudsploeg

    Waar: complex RCL
    Wat: onderhoudswerkzaamheden rondom het complex
    Wanneer: overdag doordeweeks een dagdeel
    Valt onder de onderhoudsploeg en bestuurslid Facilitaire zaken
    Nodig: meerdere personen 

    Materiaalbeheer

    Waar: complex RCL
    Wat: Het beheren van het materiaal (ballen, hesjes, doelen e.d.) en de materiaalhokken
    Wanneer: eigen invulling
    Valt onder de bestuurslid Facilitaire zaken
    Nodig: 2 personen. (nu bezet met 2 personen, die ws ook volgend seizoen doen) extra hulp welkom. 

    Kledingbeheer

    Waar: complex RCL
    Wat: Het beheren van alle (selectie) kleding
    Wanneer: eigen invulling
    Valt onder de bestuurslid Facilitaire zaken en bestuurslid Commerciële zaken
    Nodig: 2 personen.  


    Zaterdag Clubwerkzaamheden

    Om je een idee te geven wat er op zaterdag allemaal te doen is, hebben we alle taken en werkzaamheden onder elkaar gezet. Een aantal van die werkzaamheden vallen onder het zaterdagrooster. Wil je best een vastere taak doen dan is er ook genoeg keus.

    Zaterdagochtend Counsel

    Waar: complex RCL
    Wat: openen van het gebouw en keuren van de velden
    Wanneer: zaterdagochtend om 7:00 uur tot 8:30 uur
    Valt onder het wedstrijdsecretariaat en de secretaris
    Nodig: 2 personen

     Commissiekamer zaterdag (valt binnen het zaterdagrooster voor alle teams)

    Waar: Commissiekamer
    Wat: ontvangen van de teams en scheidsrechters op zaterdag / uitgeven sleutels kleedkamers en limonade verzorgen voor de teams.
    Wanneer: zaterdag (2 ploegen)
    Valt onder de coördinator en het bestuurslid facilitaire zaken
    Nodig: per dagdeel 2 personen 

    EHBO-er

    Waar: complex RCL
    Wat: Pleister plakken, verband aanleggen e.d.
    Wanneer: Zaterdag in dagdelen en of toernooien
    Valt onder de commissiekamer coördinator en bestuurslid Facilitaire zaken
    Nodig: 10 personen
    Opleiding (gedeeltelijk vergoedt door RCL) tot EHBO-er behoort tot de mogelijkheden 

    Vaste Clubscheidsrechter

    Waar: op het veld
    Wat: wedstrijden fluiten
    Wanneer: zaterdag en/of doordeweeks bij beschikbaarheid
    Valt onder de scheidsrechtercoördinator en bestuurslid Facilitaire zaken
    Nodig: Iedereen is welkom! Ook jeugdleden
    Opleiding vergoedt door RCL 

    (Koffie) bardienst (valt binnen het zaterdagrooster voor alle teams)

    Waar: de kantine
    Wat: verkoop van drankjes en eten.
    Wanneer: zaterdag (3 blokken)
    Nodig: 2 personen per blok
    Valt onder de horecamanager

    Keukenstaf (valt binnen het zaterdagrooster voor alle teams)

    Waar: Keuken van de kantine
    Wat: frituren, tosti’s maken, schoonmaken e.d.
    Wanneer: zaterdag
    Nodig: 2 personen per blok
    Valt onder de horecamanager

    Gastheer/vrouw (valt binnen het zaterdagrooster voor alle teams)

    Waar: Businesslounge
    Wat: Ontvangen van de tegenstanders van de Vr1 en RCL1
    Wanneer: zaterdag vanaf 13:00 uur tot 17:30 uur
    Valt onder de secretaris
    Nodig: 1 persoon per zaterdag 

    SV (valt binnen het zaterdagrooster voor alle teams)

    Ondersteuning van de activiteiten van de SV. Op zaterdag bv bij het draaien van het rad en het verkopen van de lootjes.

     

    Commissies 

    Om binnen de vereniging van alles te organiseren hebben wij diverse commissies. Hier hebben wij ook veel handen nodig. Ga je voor zo’n taak, weet dan dat het prettig is wanneer je dit in ieder geval een seizoen doet.

    Wat is er zoal:

    Jeugdcommissie / elke lijn heeft een eigen coördinator. Samen vergaderen ze 1x in de 6 weken.

    Toernooiencommissie 

    Waar: gedeeltelijk vanuit huis en op het complex
    Wat: administratief ondersteunen van het uitzetten en organiseren van toernooien
    Wanneer: het hele jaar door / drukte zit in april tot en met juni
    Nodig: 3 personen
    Valt onder toernooi coördinator 

    Evenementencommissie

    Waar: gedeeltelijk vanuit huis en op het complex
    Wat: administratief ondersteunen van het uitzetten en organiseren van evenementen
    Wanneer: het hele jaar door
    Nodig: 4/5 personen
    Valt onder het bestuur

    Vrijwilligerscommissie

    Waar: gedeeltelijk vanuit huis en op het complex
    Wat: administratief ondersteunen van de uitvoering van het vrijwilligersbeleid
    Wanneer: het hele jaar door
    Nodig: 3 personen
    Valt onder het bestuur

    Sponsorcommissie

    Waar: gedeeltelijk vanuit huis en op het complex
    Wat: administratief ondersteunen en sponsors benaderen
    Wanneer: het hele jaar door
    Nodig: 1 administratief ondersteuner en 2 personen voor het benaderen van sponsors
    Valt onder bestuurslid Commerciële zaken

    Redactie en ICT

    Waar: vanuit huis
    Wat: berichten plaatsen op de site, mensen interviewen en/of ICT zaken regelen
    Wanneer: het hele jaar door
    Nodig: diverse mensen
    Valt onder bestuurslid Commerciële zaken en de secretaris

    VOG
    Waar: vanuit huis
    Wat: aanvragen van de VOG’s begeleiden
    Wanneer: het hele jaar door
    Nodig: 1 persoon
    Valt onder de secretaris 


    Speciale projecten

    Project Waarden & Normen

    Idee: een kick off organiseren en uitingen maken voor de waarden & normen van RCL
    Inbreng voor eigen ideeën
    Wie: 3 à 4 personen die samen dit project willen trekken

     

    Project 100 jaar RCL

    Op start naar 2026!
    Valt onder de secretaris 

    Vragen of opgeven kan bij Mandy Pieterson: secretaris@rcl.nl