Bij RCL hebben wij gekozen om op zaterdag te werken met een rooster waarbij teams zorgdragen voor de taken die te doen zijn op die dag. Daarnaast zijn er natuurlijk vele andere functies die ook opgevuld dienen te worden om te doen wat iedereen het liefste doet “Voetballen”.
Een team kan pas draaien als er verschillende taken/functie vervuld zijn.
Teamtaken
Per team t/m JO12
Het rijden van de kinderen en het limonade halen tijdens de thuiswedstrijden wordt niet gezien als een vrijwilligerstaak, maar als iets wat normaal is om te doen.
Per team vanaf JO13/MO13
Voor de teamactiviteiten geldt echt dat dit voor het 80% door die persoon wordt gedaan, dan zien wij het als een functie. De personen die een functie vervullen worden aan het einde van het seizoen uitgenodigd voor de vrijwilligersborrel.
Doordeweeks
Buiten de zaterdag en de teamtaken zijn er ook nog eens handen nodig op en rondom het complex en bij andere (administratieve) functies. Zoals:
Floormanager
Waar: complex RCL
Wat: Gastheer/vrouw en toezichthouder zijn zodat alles netjes blijft en alles op zijn plaats teruggezet wordt.
Wanneer: doordeweeks van ongeveer 18:00 uur tot 22:00 uur
Valt onder bestuurslid Facilitaire zaken
Nodig: het liefst minimaal 5 personen, zodat iedereen hooguit 1 avond in de week hoeft
Lijnentrekker
Waar: complex RCL
Wat: Lijnentrekken op veld 1 en 6
Wanneer: overdag doordeweeks een dagdeel
Valt onder de onderhoudsploeg en bestuurslid Facilitaire zaken
Nodig: 2 personen
Onderhoudsploeg
Waar: complex RCL
Wat: onderhoudswerkzaamheden rondom het complex
Wanneer: overdag doordeweeks een dagdeel
Valt onder de onderhoudsploeg en bestuurslid Facilitaire zaken
Nodig: meerdere personen
Materiaalbeheer
Waar: complex RCL
Wat: Het beheren van het materiaal (ballen, hesjes, doelen e.d.) en de materiaalhokken
Wanneer: eigen invulling
Valt onder de bestuurslid Facilitaire zaken
Nodig: 2 personen. (nu bezet met 2 personen, die ws ook volgend seizoen doen) extra hulp welkom.
Kledingbeheer
Waar: complex RCL
Wat: Het beheren van alle (selectie) kleding
Wanneer: eigen invulling
Valt onder de bestuurslid Facilitaire zaken en bestuurslid Commerciële zaken
Nodig: 2 personen.
Zaterdag Clubwerkzaamheden
Om je een idee te geven wat er op zaterdag allemaal te doen is, hebben we alle taken en werkzaamheden onder elkaar gezet. Een aantal van die werkzaamheden vallen onder het zaterdagrooster. Wil je best een vastere taak doen dan is er ook genoeg keus.
Zaterdagochtend Counsel
Waar: complex RCL
Wat: openen van het gebouw en keuren van de velden
Wanneer: zaterdagochtend om 7:00 uur tot 8:30 uur
Valt onder het wedstrijdsecretariaat en de secretaris
Nodig: 2 personen
Commissiekamer zaterdag (valt binnen het zaterdagrooster voor alle teams)
Waar: Commissiekamer
Wat: ontvangen van de teams en scheidsrechters op zaterdag / uitgeven sleutels kleedkamers en limonade verzorgen voor de teams.
Wanneer: zaterdag (2 ploegen)
Valt onder de coördinator en het bestuurslid facilitaire zaken
Nodig: per dagdeel 2 personen
EHBO-er
Waar: complex RCL
Wat: Pleister plakken, verband aanleggen e.d.
Wanneer: Zaterdag in dagdelen en of toernooien
Valt onder de commissiekamer coördinator en bestuurslid Facilitaire zaken
Nodig: 10 personen
Opleiding (gedeeltelijk vergoedt door RCL) tot EHBO-er behoort tot de mogelijkheden
Vaste Clubscheidsrechter
Waar: op het veld
Wat: wedstrijden fluiten
Wanneer: zaterdag en/of doordeweeks bij beschikbaarheid
Valt onder de scheidsrechtercoördinator en bestuurslid Facilitaire zaken
Nodig: Iedereen is welkom! Ook jeugdleden
Opleiding vergoedt door RCL
(Koffie) bardienst (valt binnen het zaterdagrooster voor alle teams)
Waar: de kantine
Wat: verkoop van drankjes en eten.
Wanneer: zaterdag (3 blokken)
Nodig: 2 personen per blok
Valt onder de horecamanager
Keukenstaf (valt binnen het zaterdagrooster voor alle teams)
Waar: Keuken van de kantine
Wat: frituren, tosti’s maken, schoonmaken e.d.
Wanneer: zaterdag
Nodig: 2 personen per blok
Valt onder de horecamanager
Gastheer/vrouw (valt binnen het zaterdagrooster voor alle teams)
Waar: Businesslounge
Wat: Ontvangen van de tegenstanders van de Vr1 en RCL1
Wanneer: zaterdag vanaf 13:00 uur tot 17:30 uur
Valt onder de secretaris
Nodig: 1 persoon per zaterdag
SV (valt binnen het zaterdagrooster voor alle teams)
Ondersteuning van de activiteiten van de SV. Op zaterdag bv bij het draaien van het rad en het verkopen van de lootjes.
Commissies
Om binnen de vereniging van alles te organiseren hebben wij diverse commissies. Hier hebben wij ook veel handen nodig. Ga je voor zo’n taak, weet dan dat het prettig is wanneer je dit in ieder geval een seizoen doet.
Wat is er zoal:
Jeugdcommissie / elke lijn heeft een eigen coördinator. Samen vergaderen ze 1x in de 6 weken.
Toernooiencommissie
Waar: gedeeltelijk vanuit huis en op het complex
Wat: administratief ondersteunen van het uitzetten en organiseren van toernooien
Wanneer: het hele jaar door / drukte zit in april tot en met juni
Nodig: 3 personen
Valt onder toernooi coördinator
Evenementencommissie
Waar: gedeeltelijk vanuit huis en op het complex
Wat: administratief ondersteunen van het uitzetten en organiseren van evenementen
Wanneer: het hele jaar door
Nodig: 4/5 personen
Valt onder het bestuur
Vrijwilligerscommissie
Waar: gedeeltelijk vanuit huis en op het complex
Wat: administratief ondersteunen van de uitvoering van het vrijwilligersbeleid
Wanneer: het hele jaar door
Nodig: 3 personen
Valt onder het bestuur
Sponsorcommissie
Waar: gedeeltelijk vanuit huis en op het complex
Wat: administratief ondersteunen en sponsors benaderen
Wanneer: het hele jaar door
Nodig: 1 administratief ondersteuner en 2 personen voor het benaderen van sponsors
Valt onder bestuurslid Commerciële zaken
Redactie en ICT
Waar: vanuit huis
Wat: berichten plaatsen op de site, mensen interviewen en/of ICT zaken regelen
Wanneer: het hele jaar door
Nodig: diverse mensen
Valt onder bestuurslid Commerciële zaken en de secretaris
VOG
Waar: vanuit huis
Wat: aanvragen van de VOG’s begeleiden
Wanneer: het hele jaar door
Nodig: 1 persoon
Valt onder de secretaris
Speciale projecten
Project Waarden & Normen
Idee: een kick off organiseren en uitingen maken voor de waarden & normen van RCL
Inbreng voor eigen ideeën
Wie: 3 à 4 personen die samen dit project willen trekken
Project 100 jaar RCL
Op start naar 2026!
Valt onder de secretaris
Vragen of opgeven kan bij Mandy Pieterson: secretaris@rcl.nl